Blogurile există online încă de la apariția internetului. De fapt, ele au fost printre primele strategii de marketing prin conținut, utilizate atat de marile companii cat și ulterior de startup-uri și influenceri.
Blogurile au fost întotdeauna considerate o formă standard de conținut. Înainte de apariția rețelelor sociale, ele obișnuiau să domine piața de conținut. Imaginează-ți că orice subiect, din orice domeniu, de la bloguri de artă la bloguri de afaceri, rețete, “how to” – există zeci de bloguri pe nișa respectivă.
În ultimii ani, însă, pe langa clipurile de pe Youtube, noi formate precum Instagram reels și videoclipurile TikTok par să fi preluat controlul în preferințele audienței. Prin urmare, există întrebări legate de relevanța blogurilor în zilele noastre, dominată de social media.
Ce sunt videoclipurile TikTok
Videoclipurile TikTok sunt clipuri de până la 15 secunde distribuite pe platforma TikTok. La fel ca și Reels-urile de pe Facebook/Instagram, videoclipurile TikTok sunt folosite pentru a publica, în majoritatea cazurilor, conținut de divertisment și pentru promovarea unor afaceri, idei, branduri.
TikTok a câștigat foarte multă popularitate în ultimii ani, cu peste 1 miliard de utilizatori activi. Însă, deși cunoscut pentru activatea short-video, TikTok este o platforma ideală pentru promovarea conținutului bloggerilor cu scopul de a ajunge la un public cât mai variat.
TikTok are un algoritm unic care arată utilizatorilor conținut video pe baza intereselor și comportamentului lor, ceea ce îl face un instrument puternic pentru creatorii de conținut și pentru campaniile de promovare ale unor branduri sau mărci.
Folosind o abordare corectă, bloggerii pot folosi TikTok pentru a-și promova blogurile și a intra în legătură cu o nouă generație de cititori.
Ce sunt Reels-urile de pe Instagram
Un Reel este un clip video de până la 60 de secunde pe care utilizatorii îl pot încărca pe platforma social media Instagram pentru a-și împărtăși ideile și gândurile, sentimentele, produsele promovate și orice altceva.
Reels-urile sunt folosite în mod obișnuit pentru a publica conținut creativ și pentru a promova branduri de către creatorii de conținut video.
Așadar, este greu de spus că o formă de conținut este superioară sau inferioară altora, noi însă suntem de părere că diferitele forme de conținut, împreună, vor ajuta la atingerea diferitelor obiective de afaceri.
De ce blogurile continuta să fie indispensabile pentru afaceri? Există, în viziunea noastră, câțiva factori principali pentru care noi credem că blogurile sunt complet indispensabile pentru afaceri:
- Continuitate– În timp ce Reels-urile și videoclipurile TikTok au o durată de viață scurtă, blogurile sunt păstrate atât timp cât proprietarul dorește asta. Motivul acestei longevități este că blogurile sunt accesate prin intermediul motoarelor de căutare, folosind metode potrivite SEO, care continuă să aducă în topul rezultatelor din interogări, conținutul relevant pentru utilizator; chiar dacă, în unele cazuri, conținutul devine învechit.
- Unicitatea – Blogurile pot fi unice față de Reels-urile sau videoclipurile TikTok. Un singur blog poate fi reutilizat în postări de pe Facebook și LinkedIn și distribuit ca un articol pentru vizitatori pe alte site-uri web. În schimb, Reels-urile și videoclipurile TikTok sunt dependente de platformă și au o utilitate minimă în afara platformei lor.
- Flexibilitate în privința conținutului – Reels-urile și videoclipurile TikTok sunt limitate în ceea ce privește lungimea și durata conținutului video, motiv pentru care, prin intermediul acestora poți oferi informații minime. Blogurile însă pot fi scurte sau lungi, medii, cu conținut text, video sau imagini, fără să fii constrâns de niciun factor.
- Scopul conținutului – Reels-urile și videoclipurile TikTok sunt create, în primul rând, pentru divertisment sau, în cel mai bun caz, infotainment. În același timp, blogurile pot fi fie informative, fie distractive, fie concentrate pe vânzări și pot ajuta afacerile să atingă mai multe obiective. Prin urmare, blogurile sunt mai practice și pot servi unor scopuri multiple și pe termen lung.
- Flexibilitatea media – Reels-urile Instagram și videoclipurile TikTok suportă doar formatul video, în timp ce un blog poate avea text, imagini, videoclipuri. Prin urmare, blogurile pot fi folosite pentru a transmite mesajul mult mai eficient folosind mai multe formate media.
- Independența utilizării– Reels-urile și TikTok sunt restricționate la Instagram, respectiv TikTok. Presupunând că mâine dispare una din platforme, nu vei mai avea acces la niciun conținut generat de-a lungul timpului. Ele pot fi folosite doar pentru a viza utilizatorii de pe aceste platforme. În schimb, blogurile sunt de durată, găzduite pe un server la care ai acces și autonomie prin intermediul unui cont de web hosting și pot fi optimizate pentru SEO pentru a fi indexate de Google.
Prin urmare, cea mai optimă soluție de promovare și strategie de marketing este crearea unui site web pentru afacerea ta pe domeniu propriu, care să contină si o secțiune de blog. Acesta poate fi promovat suplimentar pe orice canal Social Media, inclusiv postări/story-uri pe Facebook/Instagram și Tiktok.
Blogurile au o durată de viață extinsă, mai ales dacă sunt indexate în motoarele de căutare. Cu o strategie SEO potrivită, acestea pot genera trafic enorm pe perioadă îndelungată de timp.