Dezvoltarea unui website presupune multe etape, necesita realizarea unui plan de actiune si cel mai important, tot acest proces trebuie adaptat la necesitatile si posibilitatile afacerii tale.
In acest articol o sa vorbim despre aspectele cheie pe care trebuie sa le cunosti inainte sa incepi sa lucrezi la un website.
Definirea obiectivului website-ului
Inainte sa inceapa munca propriu-zisa la website, este necesara realizarea unui plan de actiune si setarea unor obiective. Trebuie sa ai in vedere ce doresti sa transmiti prin platforma ta online, la ce public te adresezi si cum doresti sa te perceapa acestea. Incearca sa iti formulezi obiectivele in functie de resursele pe care le ai (buget, timp, personal) si seteaza-ti asteptari realiste.
Alegerea unui nume de domeniu
Alege un nume de domeniu, chiar daca website-ul nu este gata. Daca ai in minte o denumire de domeniu potrivita pentru afacerea, cel mai recomandat este sa o inregistrezi imediat. Astfel, eviti riscul de a pierde domeniul, care poate sa fie inregistrat in orice moment de altcineva atat timp cat este liber.
Selectarea unei platforme pentru construirea website-ului
Trebuie sa decizi cum o sa lucrezi la website, unde si daca ai nevoie de ajutor extern. Poti aborda acest proces din mai multe perspective, precum scrierea de cod, WordPress sau o platforma de website builder. Desigur, poti opta si pentru colaborarea cu un furnizor specializat in acest sens.
Alegerea unui serviciu de gazduire web
Indiferent de cum decizi sa construiesti website-ul, cel mai probabil o sa ai nevoie de un pachet de gazduire sau cel putin de acces la o zona DNS. Pe un pachet de gazduire poti urca fisierele site-ului tau pentru ca acestea sa fie vizibile online si in zona DNS se realizeaza setarile de conectare a domeniului la diverse platforme.
Design si structura
Armonia design-ului este foarte importanta. Alege culori si elemente de design care reprezinta brand-ul tau si pe care le poti reproduce si in alte instante, de exemplu in postarile de pe retelele de socializare sau in logo. Design-ul website-ului o sa ofere o identitate afacerii tale si aceasta o sa fie mereu asociata cu acele culori sau elemente distincte de design.
Crearea continutului
Continutul postat trebuie sa fie corect atat scris cat si tehnic, mai ales daca este vorba de text, usor de procesat si in pas cu ultimele tendinte. Corectarea si verificarea inainte de postare sunt pasi esentiali pentru o buna desfasurare a activitatii. De asemenea, daca bugetul o permite, poti investi in fotografii profesionale care sa imbunatateasca calitatea continutului.
Optimizare SEO (Search Engine Optimization)
SEO este un proces de optimizate a website-ului, care ajuta la cresterea vizibilitatii acestuia in motoarele de cautare. Pentru un SEO cat mai performant este necesara identificarea unor cuvinte cheie pe care consideri ca publicul tau tinta le-ar cauta. Dupa identificarea lor, acestea trebuie introduse in texte relevante si bine structurate. SEO mai include si alte procese de optimizare, precum structura URL-urilor, viteza de incarcare si compatibilitatea website-ului cu alte dispozitive.
Securitate
Certificatul SSL este unul din solutiile necesare, care transforma pagina ta web intr-o platforma sigura pentru utilizatori, criptand datele dintre browser si server. Este esential sa ai in vedere acest aspect in procesul de construire a website-ului si atunci cand achizitionezi un pachet de gazduire.
Marketing și promovare
Dupa finalizarea constructiei website-ului, este important sa abordezi o strategie eficienta de promovare. Cu cat procesul de marketing este mai bine dezvoltat, cu atat pagina web este mai vizibila. Promovarea presupune prezenta pe retelele de socializare, atragerea utilizatorilor pe website si retinerea acestora dupa prima vizita, scopul final fiind transformarea lor din simpli vizitatori in clienti fideli.
Speram ca aceste informatii o sa te ajute in demersul tau de a lansa un website. Nu uita ca echipa noastra de suport este mereu disponibila sa te ajute si sa raspunda intrebarilor pe care le ai.