Anul 2020 a venit cu foarte mari schimbari la nivel global pe toate planurile si in toate industriile si a modificat bugetele multor familii si companii, din cauza pandemiei de coronavirus.
Ne confruntam cu schimbari majore, la care am fost fortati sa ne adaptam rapid pentru a supravietui si pentru a face fata provocarilor cu care generatia de astazi nu s-a mai intalnit.
Majoritatea oamenilor si-au revizuit bugetele astfel incat sa poata tine de economii pentru a face fata cheltuielor pe o perioada mai mare de timp, din cauza job-urilor imprevizibile in majoritatea industriilor. Mare parte din afaceri s-au mutat in online, pentru a incerca sa vanda in continuare si sa isi pastreze angajatii si locurile lor de munca. Unii, prin abordari inteligente reusesc sa isi continue afacerea, altii chiar sa fie in ascensiune, in vreme ce altii au inchis deja usile.
Cu toate acestea, viata noastra merge inainte si suntem obligati sa gasim solutii inteligente pentru a face fata noilor provocari, pentru a ne adapta mediului in care traim si pentru a atrage cat mai mult trafic posibil pe site-uri. Pentru ca acesta, se pare, este viitorul comertului.
Indiferent daca vorbim de perioada pandemica, inainte sau dupa, cresterea traficului pe site a fost dintotdeauna o metoda eficienta de crestere a vanzarilor. In plus, mai multi vizitatori pe site inseamna o mai buna loialitate si o lizibilitate a marcii.
Aceasta constientizare sporita a brandului iti poate pune afacerea intr-o pozitie superioara excelenta, aducand nivelul cheltuielilor la normalitate.
Folosind tendintele industriei online actuale, iata cateva sfaturi pe care le poti implementa pentru sporirea traficului pe site, chiar si in an pandemic:
Marketing prin email – aceasta strategie de marketing este eficienta, se numeste newsletter si se abordeaza utilizatorii care s-au inscris intr-o lista de abonare ca sunt de acord cu primirea de email-uri de marketing. Aceasta strategie aduce trafic repetat pe site si, de obicei, poti oferi cupoane de reducere, oferte de pret de ultima ora sau alte bonificatii pentru serviciile sau produsele pe care le comercializezi.
Ramanand in contact cu lumea, cu cei care isi doresc sa primeasca notificari de la tine, cei mai fideli dintre utilizatori revin pe site pentru o noua comanda.
Urmareste traficul pe site – sunt diverse instrumente de urmarire a traficului pe site, precum plugin-uri daca folosesti WordPress sau Google Analitics. Urmarirea traficului este o modalitate fantastica de a obtine informatii despre ce acceseaza cel mai mult utilizatorii, de pe ce canale vin, cat timp raman pe site, ce pagini viziteaza, cat de des se intorc, ce adauga in cos.
Aceste statistici pot fi folosite pentru a intelege ce tip de continut este cel mai popular pentru publicul tinta.
Revizuieste SEO – daca nu ai auzit inca de SEO, este elementar sa inveti notiunile de baza daca ai o afacere ce vrei sa fie de succes in online.
SEO este optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare si este o componenta vitala a succesului unui website. Optimizarea inseamna ca site-ul va incepe sa apara in cautarile relevante iar publicul tinta are sanse mai mari sa acceseze site-ul tau in detrimentul concurentei.
SEO se face pe fiecare pagina a website-ului. SEO implica o sumedenie de elemente tehnice, insa iata cateva solutii simple de a imbunatati SEO in 2021:
- Optimizeaza titlurile SEO (meta) astfel incat sa se îincadreze in limitele caracterelor Google;
- Asigura-te ca descrierile SEO (meta) sunt corecte, astfel incat potentialii vizitatori sa fie atrasi din ceea ce vad in pagina cu rezultatele cautarii;
- Utilizați instrumente Google pentru a genera cuvinte cheie relevante, specifice domeniului din care faci parte;
Construieste legaturi si backlink-uri; - Foloseste instrumente SEO online pentru a verifica starea actuala a site-ului din punct de vedere SEO;
Daca nu poti implementa toate aceste masuri elementare, recomandarea este sa apelezi la un specialist SEO.
Optimizeaza marketingul pe retelele sociale – atat SEO, cat si marketingul prin email sunt modalitati excelente de a genera trafic. Insa si retelele sociale pot genera trafic important. Construieste o comunitate puternica pe retelele sociale, prin pagini social media si continut captivant, astfel incat publicul tinta sa fie atras sa citeasca si sa acceseze site-ul web pentru mai multe informatii.
Iata cateva modalitati de a conecta publicul tinta pe retelele sociale:
- Foloseste hashtag-uri relevante;
- Conecteaza-te la canale de afaceri complementare si pe grupuri nisate;
- Creeaza continut care sa se identifice cu vocea marcii si a brandului;
- Foloseste continut multimedia, precum imagini si continut video;
- Poti lucra cu influenceri;
Urmareste tendintele din domeniu – zilnic, ai nevoie de timp pentru a urmari ce fac competitorii, care sunt tendintele domeniului din care activezi, ce mai este nou, ce isi doresc consumatorii, ce produse noi au competitorii etc. Este foarte important sa cunosti foarte bine industria din care faci parte, pentru a putea oferi clientilor exact ce au nevoie si sa fii cu un pas in fata competitiei.
Petrece timp navigand online pe blogurile concurentei, pe conturile de socializare ale liderilor pentru a te familiariza cu ultimele evolutii si viitoare tendinte.
Anul 2021 este un an excelent pentru a pune accent suplimentar pe atragerea de trafic pe website din orice sursa posibila. In ciuda pandemiei, site-ul iti poate ajuta afacerea nu doar sa se mentina, ci sa creasca, pentru ca nu te mai adresezi unui public tinta limitat.