Pe vremuri, sa scrii o scrisoare parea destul de simplu. Inceputul era intotdeauna cu „Draga….” urmat de numele destinatarului si povestea incepea sa „curga”. Mai tarziu, au aparut email-urile si lucrurile au inceput sa se complice.

Poate stii exact cum sa incepi un email insa, in functie de destinatar si de scopul acestui email, inceputul poate fi adesea derutant. Lucrurile se complica cu atat mai mult cu cat emailul poate fi o cerere de angajare, o oferta sau un parteneriat de afaceri.

In acest articol vom analiza o serie de modalitati de a incepe redactarea unui email in functie de destinatar si scopul acestuia.

1. Buna (Numele persoanei),

Acesta este, probabil, cel mai comun mod de a incepe un email. Este prietenos, nu prea formal si este potrivit aproape pentru orice situatie.

2. Salut (Numele persoanei),

Pentru unii, „Salut” li se pare a fi prea informal sau poate fi mult prea prietenos daca destinatarul este o persoana sau o companie necunosuta. In acest sens, apelativul „Buna ziua” este mai potrivit. Daca insa adresezi un emai unei colege, unui prieten, poti folosi apelativul „Salut„.

3. Stimate (Numele persoanei),

Acest apelativ poate parea prea formal pentru unii, insa exista destinatari si momente cand acesta functioneaza foarte bine. De exemplu, se foloseste cand atasezi un CV sau o scrisoare de intentie.

In ceea ce priveste numele, cel mai bine este sa mergi pe nume si prenume in a treia varianta, mai ales daca este pentru prima data cand ii trimiti un email. Daca nu cunosti sexul persoanei, este un apelativ foarte bun.

4. Buna ziua (Numele persoanei),

Este de la sine inteles ca nu vei folosi niciodata „Salut” daca iei contact cu cineva pentru prima data, intr-o conjunctura formala. Acest lucru este general valabil si pentru email-uri. In acest caz, „Buna ziua…” este un apelativ normal si uzual, mai ales daca trimiti email-uri in interes de serviciu sau din cadrul companiei in care lucrezi.

Acest apelativ se foloseste si simplu, fara numele persoanei, daca nu stii cui te adresezi: uneori te poti adresa unei institutii, unei companii, nu unei spersoane specifice.

5. Buna tuturor,

Acesta apelativ functioneaza perfect daca te adresezi unui grup de oameni pe care ii cunosti, sau pe cel putin o parte dintre ei (deci sunt prieteni sau colegi de serviciu).

Daca insa contactezi un grup de persoane pe care nu le cunosti, ar trebui sa incepi cu „Buna ziua„. Sau, daca exista o denumire a grupului, o poti folosi in apelativul email-ului, precum in exemplul: „Buna parinti ai elevilor din clasa a X-a B„.

Cele 5 deschideri ale unui email ar trebui sa functioneze in diferite situatii. Insa mai sunt si alte cateva reguli rgenerale pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand redactezi un email.

Acorda atentie modului in care redactezi un email

Daca este vorba de un reply, intotdeauna analizeaza cu ce apelativ ai primit emailul si raspunde-i la fel. Daca a folosit „Buna„, nu raspunde cu „Salut” sau invers, ci incearca sa pastrezi aceeasi formula.

Catre ce adresa de email faci trimiterea? Catre o adresa de email gratuita de tipul @gmail sau @yahoo? Sau catre o adresa de email personalizata, business? Acest lucru este important pentru ca, de obicei, persoanele fizice folosesc adrese gratuite insa companiile folosesc adrese de email business, cu numele brandului.

Ca sfat, rareori oamenii sunt deranjati daca cineva le scrie mult prea formal, de tipul „Buna ziua” sau „Stimate..”. Mai degraba pot fi deranjati de formule informale unele persoane, precum „Salut„.

Iar cand primesti raspuns la un email, vei vedea ca exista diverse indicii care iti sugereaza o abordare formala sau mai putin formala in emailurile viitoare.

Foloseste o adresa de email profesionala

Oamenii vor incepe sa isi dea seama cine esti inca dinainte de a citi continutul email-ului, deoarece vor vedea adresa de pe care ai trimis.

A avea o adresa de email profesionala este cruciala daca trimiti emailuri in interes de afaceri. O adresa de email gratuita, folosita in scopuri business, nu arata deloc profesional si credibil.

De asemenea, poate fi destul de importanta o adresa de email profesionala daca aplici pentru un job in diverse sectoare precum IT sau marketing online.

Cum poti obtine o adresa de email profesionala

Pentru a crea o adresa de emai profesioanala de tipul office@numedomeniu.ro, ai nevoie de inregistrarea unui nume de domeniu care sa reliefeze brandul si de un serviciu de email business.

Datahost este un furnizor de servicii de inregistrare domenii si email business si sustine atat micile/marile afaceri sa aiba adrese de email business, cat si persoanele fizice care doresc sa se adreseze in mediul online cu o adresa de email profesionala.