Fie ca este vorba despre un proiect personal sau unul de business, alegerea unui pachet de gazduire site web este un proces complex si un factor important pentru start-up-ul prezentei online.
Ca pentru orice alt serviciu, si in cazul selectiei unui pachet de gazduire web, intervin mai multi factori de decizie si este necesara realizarea unei documentari inainte sa luam o decizie. Cu toate acestea, chiar daca avem un rationament bazat pe o analiza serioasa de piata, tot exista posibilitatea sa facem anumite greseli.
In acest articol o sa prezentam cateva dintre cele mai frecvente greseli cu care noi ne-am confruntat in relatia cu clientii nostri, atunci cand se achizitioneaza servicii de gazduire site si email.
1. Greseli legate de domeniu web
In termeni simpli, un pachet de gazduire este un spatiu pe un server ce este asociat unui anumit domeniu (nu vom intra in detaliile din spatele procesului, cu ip-ul alocat pe cont si alti factori ce tin de functionalitatea complexa a serviciului). Prin urmare domeniul este o piesa centrala in procesul de achizitie si activare a unui pachet de gazduire.
Cele mai frecvente greseli legate de domeniu web sunt:
- Comanda de gazduire site fara domeniu
Este necesar sa aveti un domeniu inregistrat si activ pentru acces la contul de gazduire. In procesul de comanda veti selecta „Inregistrare domeniu nou” daca nu detineti un domeniu activ.
Daca detineti un domeniu la alt furnizor, veti selecta „Transfera un domeniu„, unde aveti nevoie de cheia de transfer obtinuta de la actualul registrar. Atentie insa, transferul unui domeniu nu inseamna migrarea datelor contului de gazduire!
- Domeniul scris gresit
Dupa comanda si inregistrarea domeniilor, acestea nu se mai pot corecta. In cazul domeniilor .ro se pot modifica datele detinatorului, in decurs de 72 de ore de la momentul inregistrarii, nu se poate insa modifica denumirea, chiar daca inseamna doar o litera eronata. Puteti insa renunta la domeniul eronat si sa inregistrati unul nou, denumirea corecta.
- Domeniul este inregistrat pe datele incorecte
Este important ca datele asociate unui domeniu sa fie corecte pentru ca acesta sa fie valid si sa nu fie necesara ulterior realizarea unor operatiuni de modificare detinator. Serviciul se numeste transfer drept de utilizare care, in cazul domeniilor .ro, este contacost dupa cele 72 de ore. In cazul altor extensii, modificarea poate fi gratuita, recomandam sa contactati serviciul suport pentru detalii.
- Conectarea domeniului la gazduire site
Putem conecta domeniul la pachetul de gazduire chiar daca acesta e inregistrat la un alt furnizor, doar ca aceasta conexiune nu se face automat, ci trebuie facute cateva setari in functie de caz. Cel mai comun caz este cel in care se actualizeaza nameserverele, daca nu exista continut activ la actualul sau terti alti furnizori (adrese de email de exemplu).
2. Greseli legate de alegerea pachetului de gazduire site
Alegerea pachetului de gazduire poate sa fie, aparent, dificila, dar e un proces important care trebuie tratat cu seriozitate. Atunci cand alegem pachetul de gazduire ne asiguram ca:
- Pachetul ales nu indeplineste cerintele tehnice de care aveti nevoie.
Multi dintre utilizatori, cu sau fara experienta, aleg pachetele de gazduire doar pe criteriul costului, fara sa tina cost de nevoile viitorului proiect – spatiu, memorie, procesor, adrese de email. Se recomanda evaluarea neovoilor viitorului website, cum ar fi traficul asteptat, continutul initial, accesul la adresele de email, pentru a face alegerea potrivita si analiza de costuri cat mai reala.
- „Am cumparat hosting domeniu de la voi, de ce nu functioneaza site-ul?„
Daca aveti un website functional si doriti sa schimbati hostul, nu este suficient sa achizitionati un nou abonament de la alt furnizor. Trebuie realizata migrarea datelor de pe serverul vechi pe cel nou, lucru care necesita acces la contul de gazduire actual. Asigurati-va ca migrarea este posibila. Daca nu cunoasteti acest detaliu, recomandam sa intrati in legatura cu un operator datahost, pentru a va explica fiecare pas in procesul de migrare date.
- Neatentia la suportul tehnic oferit
Asistenta tehnica imediata poate face diferenta dintre succesul sau esecul unui business online. Multi utilizatori nu verifica viitorul furnizor de servicii daca ofera asistenta tehnica 24/7, un lucru absolut esential pentru ca un website sa fie online permanent. Acest lucru este general valabil atat pentru hosting in Romania cat si in afara tarii.
- Alegere bazata exclusiv pe pret
Costul este important, insa trebuie sa reflecte calitatea serviciului, Este absolut firesc ca un furnizor de servicii ce asigura suport 24/7, backup, licente si servere premium sa aiba un cost mai ridicat decat alti furnizori ce pot avea servere cu tehnologii mai vechi, supra-incarcate si fara suport uman – telefonic, email, live-chat. Performanta serviciului si stabilitatea ar trebui sa primeze in detrimentul costului.
In cazul serviiciilor de inregistrare domenii ro, gazduire web, certificate SSL Romania sau orice alt tip de serviciu disponibil pe site-ul nostru, daca nu sunteti sigur ce sa alegeti sau pur si simplu aveti nevoie de un sfat de la un expert in domeniu, recomandam sa luati legatura cu un operator suport uman prin una din metodele disponibile – live chat, telefonic sau email la suport@datahost.ro.