Scrierea unei postari pe un blog este foarte simpla si nu necesita deloc cunostinte tehnice. Totul se poate configura intr-o singura zi, gata pregatit pentru a-ti incepe cariera de blogger. Indiferent daca ai in plan un blog pentru monetizarea unei afaceri sau pur si simplu pentru uz personal, trebuie sa stii cum sa faci acest lucru corect, pas cu pas, astfel incat sa le oferi cititorilor informatia utila, de care au nevoie.
Pentru a face un blog sa fie de succes, trebuie initial sa faci cercetari minutioase pentru a sti exact de ce ai nevoie si daca poti indeplini aceste criterii. Mare parte din bloggeri esueaza pentru ca nu aduna informatiile corecte, necesare si nu respecta intocmai toti pasii necesari pentru un blog de succes. Iata cateva sfaturi utile care te pot ajuta sa incepi un blog in 2020:
Identificarea nisei
In primul rand, trebuie sa stii si sa identifici clar nisa din care doresti sa faci parte si pe care vrei sa te specializezi. In mod normal ar trebui sa fie o nisa din care ai cunostinte si in care ti-ar placea sa scrii in mod frecvent.
Daca doresti sa imparti blogul pe mai multe nise, varii domenii de activitate, asigura-te initial ca ai abilitatile necesare de cercetare in cazul in care trebuie sa scrii despre un domeniu cu care nu esti familiarizat.
Gaseste un nume si un domeniu
Blogul trebuie sa aiba un nume, un logo, dar si un domeniu web, de care apartine adresa URL. Inainte de a cauta numele si domeniul, trebuie sa identifici scopul principal al blogului. De exemplu, daca un blog se ocupa de sfaturi pentru mame, numele blogului poate fi similar cu ingrijirea mamei si a bebelusului, iar numele domeniului poate fi de tipul mamasibebe.ro, .com, .info, blog etc.
Obtinerea unui nume bun si a unui domeniu web corect este foarte importanta, deoarece ii ajuta pe cititori sa isi faca o idee despre ce continut ofera blogul inca dinainte de a face click.
Gazduieste numele de domeniu web
Dupa ce ai identificat ce nume de domeniu iti doresti (pentru identificarea unui nume bun poti urma pasii de aici), urmatorul pas este inregistrarea acestuia impreuna cu un pachet de gazduire web. Instrumentul folosit de furnizorul de inregistrare domenii si gazduire web iti va comunica daca domeniul dorit este sau nu disponibil pentru inregistrare.
In timp ce numele de domeniu poate reprezenta brandul, serviciul de gazduire web va stoca toate fisierele blogului, postarile, adresele de email. Exista diverse planuri de web hosting pentru bloguri, atat pentru incepatori cat si pentru utilizatori avansati, cu un volum mare de vizite.
Alege o platforma si o tema
Urmatorul pas dupa activarea domeniului si a serviciului de gazduire web este instalarea unei platforme pe care iti vei construi website-ul si o tema aferenta. De preferinta, majoritatea bloggerilor opteaza pentru platforma WordPress, deoarece este cea mai intuitiva si mai la indemana, despre care gasesti mii de tutoriale online. In cazul furnizorilor de gazduire web ce ofera panou de control cPanel, WordPress poate fi rapid si simplu de instalat din sectiunea Softaculous.
Dupa instalare, se va alege o tema preferata, responsive. Responsive inseamna ca website-ul va putea fi accesat de pe orice dispozitiv, cu orice rezolutie: laptop, tableta, smartphone etc. WordPress vine cu diverse teme reinstalate, putand a fi aleasa una dintre acestea sau poti opta pentru oricare alta din mediul online. In timp ce unele sunt gratuite, altele pot percepe o anumita taxa. Tema este cea care va atrage vizual cititorii si le va starni curiozitatea din punctul de vedere al designului blogului.
Posteaza continut constant
Dupa ce ai finalizat realizarea blogului, tot ce iti mai ramane de facut este sa te axezi pe marketing si publicare continut. Pentru ca un blog sa fie unul de succes, trebuie sa adaugi constant continut de calitate, de interes pentru publicul tinta. Scrie postari care capteaza atentia cititorilor, promoveaza respectivele postari pe retelele de socializare sau pe orice alt canal online. Daca cititorilor le place ceea ce scrii, vor reveni pe blog in mod constant.
Atunci cand scrii pe blog, este deosebit de important sa introduci informatii utile, relevante, sa folosesti un limbaj simplu si usor de inteles pentru toti, indiferent in ce nisa activezi.
Nu in ultimul rand, foloseste-te de imagini in postarile pe blog – acestea ajuta la evidentierea punctelor principale ale articolelor postate.
Email marketing
Pentru a veni in ajutorul promovarii, poti crea o lista cu adrese de email prin invitarea cititorilor la inscrierea in lista pentru newsletter. Astfel, de fiecare data cand postezi un articol nou, ai anumite promotii sau noutati, ei sa primeasca o notificare pe email. Bineinteles, proprietarii adreselor de email trebuie sa aiba consimtamantul de a primi email-uri din partea ta.
Categoric, pentru un aspect profesional, adresa de email trebuie sa includa numele domeniului, de tipul noutati@domeniu.ro; nu vei folosi pentru promovarea blogului o adresa de email gratuita precum yahoo sau gmail. Aceasta se va crea din panoul de control al serviciului de gazduire web, sectiunea Email accounts.
Concluzie
Prin urmare, un blog online poate fi creat de aproape oricine isi doreste acest lucru. Totusi, ducerea blogului la un nivel la care sa aiba succes, implica munca, promovare, perseverenta, rabdare, efort si implicare. Primul lucru este sa identifici nisa pe care doresti sa te axezi, apoi sa creezi un brand si un nume de domeniu propriu, care sa reliefeze domeniul de activitate. Mai ai nevoie de o platforma web si o tema simpla de navigat, responsive pe orice dispozitiv mobil si ulterior de creare continut pertinent si relevant pentru cititori. Mai departe, metodele de promovare ale blogului se axeaza in general pe email marketing si social media.