Perioada pe care o traversam este cu siguranta, una noua pentru multi dintre noi. Trecerea majoritatii afacerilor din offline in online este o adevarata provocare pentru multi antreprenori si clienti, deopotriva.
Situatia pandemica ne obliga pe toti, in calitate de clienti sa ne facem achizitiile online, iar in calitate de antreprenori sa ne evidentiem cat mai mult in piata online. Totusi, cum facem asta intr-un mod profesionist, sa putem face fata concurentei care are deja ani de experienta in online, astfel incat sa castigam incredere in fata clientilor?
Sunt mai multe aspecte foarte importante care croiesc drumul spre succesul in online, printre care se numara:
- un nume de domeniu simplu si intuitiv;
- un website profesional cu un webdesign modern si responsive;
- un serviciu de hosting sigur;
- activarea unui certificat SSL pentru siguranta si securitate;
- o viteza de incarcare rapida;
- comunicare simpla si eficienta;
- livrarea serviciilor in conditii optime, in termenul stabilit.
Dar mai presus de toate acestea, ne vom opri astazi la ADRESA DE EMAIL. Adresa de email este prima impresie, adesea primul contact pe care il ai cu potentialul client, mai ales daca intentionezi sa te promovezi printr-o compania de email marketing. Adresa de email a expeditorului este, de regula, primul factor de decizie daca destinatarul va deschide si va citi sau nu emailul, in functie de unde provine.
Imagineaza-ti urmatorul scenariu: ai o oferta foarte buna, un produs exceptional raport calitate-pret, cu mult peste concurenta; insa oferta nu va ajunge la urechile destinatarului pentru ca emailul nu va fi citit. De ce?
Pentru ca provine de pe o adresa de email gratuita, generala, de tipul @gmail.com sau @yahoo.com, in detrimentul unei adrese de email profesionale cu propriul nume de domeniul, cum ar fi, de exemplu, comercial@magazin.ro. Daca in nume personal o adresa de email gratuita este binevenita, in afaceri, un asemenea pas nechibzuit iti va scadea reputatia si afecteaza increderea clientilor in marca si produsul pe care il promovezi.
––––––––
O adresa de email profesionala cu domeniul tau denota un comportament profesional, asigurand clientii ca afacerea este una serioasa si de incredere. Cu alte cuvinte, adresa de email este numele marcii companiei tale.
––––––––
O adresa de email are o mai mare semnificatie decat iti poti imagina. Nu ai nicio putere de convingere de a impresiona destinatarul cu continutul din email, deoarece este posibil sa nu il deschida. Adresa de email cu domeniul tau spune spune multe: despre cat esti de profesionist si daca cineva poate avea incredere in tine si afacerea ta. Am putea spune ca este o cheie pentru reputatie, credibilitate, incredere si consolidarea relatiei cu clientii si partenerii de business.
De ce am nevoie de o adresa de email?
Adresa de email este cea mai utilizata forma de comunicare profesionala la momentul actual in mediul online. Prin intermediul unei adrese de email primesti sau trimiti oferte la clienti, discuti cu furnizorii, poti promova serviciile prin campanii de email marketing, poti stabili intalniri cu clientii si partenerii de afaceri.
Totusi, fiind la inceput de drum, poate prima intrebare este:
Cum pot crea o adresa de email profesionala?
Iata cateva sfaturi despre cum sa creezi o adresa de email profesionala cu un nume de domeniu propriu pe care urmeaza sa il inregistrezi sau, dupa caz, il ai deja cumparat:
Inregistreaza un nume de domeniu de incredere, cu prestanta
Adresa de email este in concordanta cu numele marcii si a website-ului. Atat site-ul, probabil magazinul online, cat si adresa de email vor avea acelasasi nume de domeniu. Acest lucru creeaza o incredere si constientizare a marcii.
De exemplu, daca site-ul va fi accesat folosind numele de domeniu magazindehaine.ro, adresa de email poate fi de tipul office@magazinuldehaine.ro.
Fara indoiala, majoritatea dintre noi suntem obisnuiti sa comunicam prin Gmail. Este, de altfel, unul dintre putinii clienti de email usor de navigat, cu o interfata prietenoasa. Totusi, desi cuvintele „Google” sau „Outlook” sunt asociate cu companii proeminente, le lipseste originalitatea, deoarece oricine isi poate crea un cont, folosind aceleasi resurse. Asadar, ai nevoie de un nume de domeniu unic, care sa reprezinte brandul tau, un nume exceptional, distinctiv dupa semnul @.
Nu folosi porecle sau prescurtari in alegerea domeniului
Poreclele sunt folosite doar pentru comunicarea personala, in afaceri poreclele nu sunt profesioniste, prin urmare nici pentru adresele de email. In cazul numelui personal, numele si prenumele intotdeauna va fi o idee mai buna decat porecla.
Nu folosi numere in adresa de email
In cazul unor adrese de email gratuite, pentru ca gasirea unui nume de domeniu disponibil este tot mai grea, oamenii se folosesc de numere pentru a gasi un nume disponibil: de exemplu mihai89@gmail.com, pentru ca mihai@gmail.com nu este liber. Studiile arata insa ca aceste adrese de email nu reprezinta credibilitate.
Aceleasi reguli sunt de respectat si in cazul semnelor de punctuatie si simboluri. Toate acestea sunt greu de retinut si impiedica filtrele de spam sa isi faca treaba. In cazul in care ai nevoie de semne de punctuatie, poti folosi eventual . (punct) intre nume si prenume sau pentru a desparti doua cuvinte.
Atentie insa, semnele de punctuatie se folosesc la o adresa de email doar inainte de @, numele de domeniu nu poate contine semne de punctuatie la inregistrare.
De exemplu se poate folosi: mihai.enache@domeniu.ro
Nu folosi functia din companie in adresa de email
Atunci cand creezi adresa de email in cadrul companiei, niciodata nu pune functia din companie pe care o ocupi. De exemplu, nu folosi manager@domeniu.ro, aceasta scoate in evidenta ce abilitati ai, ci foloseste mai degraba un nume generic, de tipul contact@domeniu.ro. Pozitia din companie poate fi afisata in semnatura adresei de email.
Desigur, numele de domeniu joaca un rol esential in identificarea expeditorului. Aceasta abordare este o solutie excelenta pentru setarea conturilor de e-mail utilizate in scopuri specifice.
Adresa de email simpla si memorabila
In aceasta perioada, majoritatea timpului il petrecem in fata ecranelor si a dispozitivelor mobile. Asadar, tastarea gresita a unei adrese de email este ceva obisnuit, chiar daca aparent, ar parea simplu de scris. Asigura-te ca adresa de email creata este simplu de retinut si tastat, fara sa dea prea multe batai de cap expeditorilor.
Nu folosi adresa de email de la birou in scopuri personale
Adresa de email profesionala, cu numele de domeniu al afacerii, nu o folosi niciodata pentru inscrierea in diverse newslettere in scop personal sau nu o folosi pentru discutii private cu familia, prietenii sau alte persoane ce nu au legatura cu scopul afacerii. Pastreaz-o curata si evita orice referire cu privire la sex, varsta, rasa sau orientare sexuala.
Nu este necesar numele intreg pentru adresa de email
Unele persoane au mai multe prenume, astfel ca nu este intotdeauna necesar sa folosesti in scop de business intreg numele, de tipul mihai.andrei.bucur@domeniu.ro, ci poti folosi doar mihai@domeniu.ro. In functie de activitate, poti concepe o adresa de email generala, care sa nu aiba legatura cu numele, de tipul contact@domeniu.ro.
In sfarsit, toate aceste reguli propuse ca sfaturi si recomandari au ca scop crearea unei adrese de email profesionale, in care se restrictioneaza imaginatia si creativitatea, deoarece nu este cazul la o adresa de email.Adresa de email trebuie sa reprezinte un anumit grad de individualitate, dar care sa arate ireprosabil. Acest lucru nu te face mai putin unic, ci mai degraba mai profesionist.
Activeaza de AICI numele de domeniu propriu si o adresa de email business, cu gazduire direct pe serverele Google Cloud, cu interfata de Gmail! Gandeste-te doar la numele de domeniu si adresa de email si lasa suportul si configurarea adresei in seama noastra!