Digitalizarea masiva din aceasta perioada creste mana in mana cu riscurile securitatii in mediul online. Pentru a minimaliza pericolele si atacurile cibernetice, securitatea website-ului trebuie sa fie o prioritate.

Prin instalarea unui certificat SSL, nu doar ca asiguri criptarea datelor dintre browser si server, dar si afisezi un simbol de siguranta in browser, astfel incat utilizatorii stiu ca au accesat un site sigur.

In ultimii ani, studiile arata ca foarte multe companii au fost afectate de atacurile cibernetice. Comparativ cu anii 2016/2017, atacurile au crescut cu aproximativ 22%, ce au dus la prejudicii de milioane de dolari.

Este imperativ ca magazinele online, in mod special, sa asigure securitatea site-ului lor web, pentru a reduce la minimum riscul atacurilor. Cumparatorii din mediul online acorda o importanta sporita protectiei datelor atunci cand fac cumparaturi online.

In calitate  de antreprenor al unei afaceri online, nu ai nicio sansa sa sporesti increderea clientului fara sa ai implementare toate masurle de securitate si protectie.

Regulamentul general al Uniunii Europene privind protectia datelor (GDPR) a sporit securitatea datelor, ducand la un comportament mai activ al consumatorului in lumea digitala. Totusi, sporirea masurilor de securitate ramane necesara pentru a preveni atacurile cibernetice, deoarece metodele de hacking devin din ce in ce mai complexe.

Ce inseamna un atac cibernetic

Hackerii ataca un server sau un website dintr-un singur motiv principal – acela de a fura date de pe urma carora sa castige bani. Multe companii sunt convinse ca nu pot fi tinta unor atacatori pentru ca sunt business-uri mici, insa aceasta perceptie este total gresita. Chiar daca unele site-uri ofera o cantitate relativ mica de baze de date cu clienti, exista multe alte stimulente pentru hackeri de a ataca, in afara de furtul de date.

Cele mai familiare metode de hacking pe Internet sunt:

  • pe email – de exemplu, unii hackeri pot intui functia unui director sau superior dintr-o companie, profita de statutul acestuia si induc in eroare angajatii pentru a face transferul unor sume de bani intr-un cont strain. Angajatii sunt indrumati sa faca transferul, obtinand astfel accesul la fondurile companiei. Daca angajatul nu inspecteaza expeditorul email-ului, risca sa cada victima incercarii de escrocherie. Intotdeauna verifica din partea cui este solicitarea pe email, cine este expeditorul si nu da curs unor solicitari dubioase.
  • ransomware – atacurile asupra unor companii indetrimentul indivizilor sunt mai promitatoare, deoarece pot obtine randamente mai mari. Atacul consta de obicei, intr-un cod malware trimis prin e-mail sau alte forme de conversatii, ca atasament, ce poate fi activat cu un singur click. Activarea are ca rezultat criptarea serverelor companiei si, ca urmare, accesul la date. Prin urmare, securitatea site-ului web nu mai poate fi garantata. Dupa cum sugereaza si numele acestui tip de atac, se cere o rascumparare a datelor in schimbul eliberarii sistemului companiei.
  • phishing – hackerii se folosesc de designul unui website cunoscut pentru e-mailurile de phishing pentru a trimite spam. Scopul email-ului este de a conduce utilizatorii spre site-uri malitioase pentru a-i determina sa descarce anumite programe infectate sau sa realizeze plati online. Astfel, se colecteaza in mod fraudulos, in numele unei companii, date despre utilizatori.
  • Cross site scripting – este o metoda de atac frecvent utilizata pe internet, cu scopul de a accesa date confidentiale. Un cod malware este introdus intr-un context aparent de incredere. Vulnerabilitatile de securitate din aplicatiile web sunt utilizate pentru a ataca sistemul operatorului site-ului web. Paginile de internet si formularele de autentificare pot fi schimbate cu XSS sau informatiile sensibile, cum ar fi parolele. In timp ce utilizatorul presupune ca procesul de autentificare este anonim, detaliile confidentiale sunt transmise ilegal altora.

Consecintele unui website nesigur

Atunci cand hackerii exploateaza un sistem informatic, consecintele pot fi dezastruoase. De exemplu, atunci cand un utilizator acceseaza un site infectat, ar putea fi afisat un mesaj de avertisment ca nu este de incredere. In acest lucru poate duce si la o pierdere semnificativa a cifrei de afaceri. Ganditi-va, cum ar fi daca ati accesa pagina de internet a unitatii bancare cu care lucrati, in ideea de a face o tranzactie, si vi se afiseaza un mesaj de avertizare ca site-ul nu este sigur sau ca au fost compromise datele companiei?

Cum recunosc utilizatorii un site web criptat?

Aproape toti utilizatorii stiu ca este nevoie doar sa arunce o privire in bara browserului pentru a vedea daca exista sau nu lacatelul verde, simbolul de siguranta si securitate. O bara verde URL este simbolul celei mai inalte forme de criptare SSL, asa numitele Certificate EV SSL.

Cu toate acestea, utilizatorii de internet risca sa interpreteze gresit un semn de lacat verde ca o indicatie ca site-ul web este sigur. Hackerii folosesc adesea un lacat verde drept camuflaj, criptand site-urile lor web de phishing, astfel incat sa fie clasificate ca fiind sigure. Prin urmare, utilizatorii sunt sfătuiti sa nu depinda de simbolul lacat verde ca singurul indicator pentru un site securizat. Furnizorii de browsere iau in considerare eliminarea semnului verde, astfel incat hackerii sa nu mai poata exploata nicio confuzie. Google Chrome si Mozilla Firefox au facut deja acest pas indraznet.

Cum este afisat certificatul SSL in diferite browsere

Implementarea criptarii SSL este o metoda de incredere pentru a va asigura ca vizitatorii site-ului web se simt in siguranta si nu parasesc site-ul web. Certificatele SSL fac mult mai dificila interceptarea datelor de catre hackeri. Daca un client furnizeaza detalii de plata in timpul unui proces de comanda, un certificat GoGetSSL, de exemplu, se asigura ca datele sensibile sunt transmise numai prin caile criptate. Deci, criptarea SSL creste increderea si securitatea site-ului web si transmite un sentiment de siguranta pe internet.

In afara de aspectul de securitate, nu trebuie neglijat faptul ca Google incurajeaza criptarea cu un SSL pentru SEO. Certificatele SSL au un efect pozitiv asupra clasamentului in motoarele de cautare, astfel incat cei care nu au un SSL instalat, sunt dezavantajati.

In Uniunea Europeana, criptarea SSL pentru site-uri web este necesara din mai 2018 si, prin urmare, ar trebui sa fie o componenta inerenta fiecarui site web securizat. GDPR reglementeaza protectia datelor cu caracter personal impotriva atacurilor externe in toata Europa. Conform articolului 5 (GDPR) coroborat cu articolul 32 (GDPR), protectia datelor cu caracter personal trebuie garantata atunci cand datele sunt prelucrate. Incalcarile impotriva acestui regulament pot duce la avertismente, amenzi si cereri de despagubire.

Bineinteles, nu doar un Certificat SSL asigura protectia si securitatea site-ului. Acesta este doar unul din elementele necesare, insa mai discutam despre securitate la nivelul temei folosite, a plugin-urilor si a update-urilor la zi, a utilizarii parolelor puternice de acces, programe sau plugin-uri de detectare malware si scanare periodica, utilizarea unui furnizor de web hosting de incredere, asigurarea unui backup de date in cazul unei potentiale compromiteri si multa precautie in utilizarea datelor clientilor, prin evitarea deschiderii email-urilor sau atasamentelor nesigure, alaturi de o buna instruire a angajatilor companiei.

In sfarsit, DataHost ofera certificate SSL ideale pentru toate scopurile, ajutandu-va sa evitati avertismentele, sa pastrezi site-ul protejat, si sa permiti utilizatorilor sa recunoasca imediat ca acceseaza un site sigur.

Lasa un comentariu


Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *