De ce un website este inca esential in era Social Media, in care multe magazine online isi vand produsele pe Facebook sau Instagram? Aproape orice afacere online este prezenta in ziua de azi pe retelele de socializare.

Dar asta nu inseamna ca site-ul a devenit ceva corporatist, conventional sau redundant, ci dimpotriva. Inainte de toate, website-ul este cartea de vizita, el este cel principal, de pe paginile de socializare doar generam trafic spre website.

Nu exista nicio indoiala a faptului ca mentinerea prezentei pe retele sociale a facut parte deja de multi ani din strategia de marketing online. De exemplu, la nivelul Statelor Unite ale Americii, un studiu arata ca 90% din companiile mici si mijlocii s-au folosit de retelele sociale in scopuri de marketing in anul 2019.

Exista mai multe motive pentru marketingul interactiv pe retelele sociale:

  • interactiune simpla
  • ususinta in utilizare
  • potential ridicat de acoperire
  • intrument indispensabil in mixul de comunicare pentru companii.

Aparent, unii ar putea crede ca website-urile sunt deja invechite si au devenit inutile in lumina avantajelor retelelor sociale. Nimic mai fals. Mentinerea unui website in parametri optimi care sa corespunda nevoilor actuale de dispozitive smart este adesea realizata cu mari eforturi din partea companiei si cu costuri mult mai mari decat mentinerea unei pagini pe retelele sociale. Prin urmare, retelele sociale ar trebui integrate cu website-ul, astfel incat impreuna sa ofere rezultatele dorite.

Social Media poate inlocui website-ul?

In ciuda prezentei pe retele sociale, website-ul ramane in top si este indispensabil pentru o afacere online. Iata si de ce:

  • Mediu de lucru in control deplin – in timp ce puterea de control asupra unui website este 100%, nu putem spune acelasi lucru si despre retelele sociale – oricand pot aparea modificari sau setari generale, pe care nu le putem controla.
  • Mai multa libertate – fiecare platforma sociala este construita diferit – daca vei compara Twitter cu Facebook sau Youtube, vei constata imediat ca esti fortat sa adaptezi continutul in functie de politicile acestora. In schimb, cand vine vorba despre website, ai libertate deplina sa publici continutul asa cum iti doresti.
  • Nu toata lumea este activa pe retelele sociale – poate parea surprinzator, insa inca exista oameni care se feresc sa foloseasca retelele sociale si nu au cont activ. Retelele sociale permit companiilor sa ajunga la multi clienti, dar cu siguranta nu la toti. De ce sa reduci potentialul pietei eliminand site-ul companiei? Un website permite o abordare diferita, profesionala, unde fiecare utilizator il poate accesa de oriunde si oricand doreste, fara restrictii, atata timp cat site-ul exista pe motoarele de cautare.
  • Popularitarea retelei sociale poate disparea de la o zi la alta – de-a lungul timpului, au existat numeroase retele sociale, a caror flacara s-a stins o data cu trecerea anilor. De exemplu, reteaua sociala in voga din 2006 in America, care insa nu a apucat sa aiba prea mare succes la noi, MySpace, cu peste 100 de milioane de utilizatori, astazi nu mai exista. Si putini isi mai amintesc de ea. Cine poate preconiza unde va fi Facebook sau Instagram in urmatorii ani? Astfel, in timp ce pagina de Facebook poate pierde valoare o data cu anvergura retelei sociale, un website va dainui timpului, fara sa fie afectat de alte website-uri.
  • Modificari constante pe Social Media – multi utilziatori s-au plans in ultima perioada ca le apare foarte mult continut comercial pe news feed, motiv pentru care reteaua sociala Facebook a lua in considerare acest feedback si si-a schimbat algoritmul. Rezultatul a fost ca afacerile au trebuit sa investeasca sume colosale pentru a iesi in evidenta. Aceste tipuri de modificari nu mai sunt o noutate pentru utilizatori, una recenta care va urma vor fi pentru afisarea reclamelor pentru utilizatorii ce utilizeaza dispozitive IOS. Pentru comercianti insa, aceste modificari pot duce la ruinarea strategiei de marketing. Aceasta problema nu apare insa in strategia de utlizare a propriului website, deoarece ai autonomie completa.
  • Retelele sociale cauta doar noutati – retelele sociale traiesc doar pentru a furniza tot ce este mai recent de vizualizat. Atsfel, daca continutul tau nu ajunge in realitatea utilizatorilor de astazi. De regula, un continut publicat pe Social Media astazi, maine va fi uitat si nu va mai aparea in news feed-urile utilizatorilor. Insa pe un website continutul il poti reactualiza ori de cate ori doresti.
  • Uneori, e nevoie de mai mult – pe retelele Social Media, uneori exista limita de adaugare continut. Unii utilizatori insa doresc informatii suplimentare, detalii. Retele sociale permit utilizatorilor sa ofere doar franturi de informatii si in aceeasi postare sunt redirectionati spre pagina web a unui website pentru toate detaliile sau caracteristicile unui produs, de exemplu.De exemplu Twitter, nu permite decat 280 de caractere intr-un tweet. Pur si simplu este imposibil sa incluzi toate detaliile relevante intr-un numar atat de mic.

In sfarsit, nu exista companie serioasa, de incredere, cu un branding puternic, care sa nu aiba propriul website. Cei care au doar pagini Social Media, u sunt cu adevarat antreprenori, ci doar amatori. Iar clientii care stiu acest lucru nu o sa faca vreodata o achizitie de la o companie care nu are o prezenta online prin intermediul unui website unde sa isi prezinte clar tipul de activitate, datele fiscale si metodele de contact disponibile.

Bineinteles, social media este si ramane o parte integrata a mixului de marketing pentru companii, insa doar ca prezenta suplimentara, pe langa un website. Website-ul este cheia comunicarii cu publicul tinta dorit, promovat pe retelele sociale sau motoarele de cautare.

Asadar, daca nu ai inca un website, inregistreaza de aici domeniul dorit si adauga-l unui pachet de gazduire web, pentru a incepe rapid constructia unui website de care afacerea ta in expansiune are nevoie!