Mai mult de 50% din cumparatori isi fac achizitiile din mediul online, iar anul 2020 si pandemia nu a facut decat sa creasca exponential vanzarile online. Majoritatea afacerilor au fost nevoite sa se adapteze noilor conditii de vanzare pentru a supravietui sau, dimpotriva, alte afaceri care au fost deja pregatite in online au profitat de acest beneficiu pentru a-si creste vanzarile.

Ca incepator in mediul online, crearea si configurarea unui magazin online poate da mari batai de cap. Insa cu putina documentatie si informatii utile, lucrurile devin mult mai simple.

Pe langa elementele de baza precum inregistrarea unui nume de domeniu pentru magazin, un serviciu de web hosting pe care se vor stoca produsele, adresele de email, activarea indispensabila a unui certificat SSL pentru siguranta, securitate si increderea consumatorilor si o platforma web pe care vei construi site-ul, mai sunt si alte elemente cheie care asigura o reteta de succes a unui posibil potential brand online in viitorul apropiat.

Din fericire insa, majoritatea elementelor de care ai nevoie ca un site de comert electronic sa fie de succes, precum inserarea unor imagini profesionale ale produselor, un design orientat catre client si experienta sa de navigare sunt destul de usor de implementat. De fapt. atata timp cat iei in considerare tot timpul experienta clientului si te pui in locul lui, astfel incat sa oferi exact acele servicii care ii satisfac cerintele, esti pe drumul cel bun de a-ti consolida veniturile.

Inainte insa de a incepe examinarea propriului magazin online deja functional sau in curs de constructie, analizeaza cu atentie cele patru elemente esentiale, ce sunt vitale pentru orice site de comert electronic astazi mic, dar cu vise marete.

1. Utilizarea exemplara a imaginilor

Unul dintre elementele vitale ale magazinului tau online de succes este aspectul vizual, prima impresie pe care o lasi vizitatorului, atunci cand acceseaza prima pagina. Formatul, dimensiunea imaginilor, fontul utlizat, site responsive pe orice dispozitiv, functionalitate perfecta, totul trebuie sa fie exemplar. Mai mult decat atat, imaginile produselor pe care le vinzi trebuie sa fie clare, concise, reale, care sa arate exact produsul.

 


⁉️ Stiai ca 87% din consumatori considera ca imaginile de inalta calitate sunt un factor cheie in decizia lor de cumparare? Asadar, merita sa aloci timpul necerar pentru a te asigura ca produsele tale se remarca vizual.


 

Adaugarea unor imagini de calitate pe site nu este o sarcina dificila. Iata cateva sfaturi utile pentru a o face suficient de bine:

De exemplu, daca ai un magazin online de haine, cea mai buna ooptiune este sa prezinti imagini cu articolul respectiv imbracat, decat impachetat. Astfel, clientul is va da seama mai bine daca i-ar veni bine din punctul de vedere al fizionomiei si al marimii.

Asigura-te ca imaginile arata profesional, care scot in evidenta produsul nu fundalul. Astfel, trebuie sa fie o lumina perfecta, o incadrare adecvata si o editare de bun simt doar daca este necesar. Clientii au ochiul suficient de format incat sa isi dea seama daca o imagine este mult prea editata ca sa fie reala.

2. Procedura de comanda si plata simpla si rapida

In mediul online, clientii nu au rabdare daca site-ul se blocheaza, daca se impotmolesc in procesul de comanda complicat sau daca nu pot plati simplu printr-un procesator de plata. Daca intampina oricare din aceste probleme, oricat de mult le-ar placea produsul, abandoneaza cosul si il cauta la concurenta. Si da, cel mai probabil il vor gasi.

Pentru multi clienti, o procedura de plata usoara este esentiala pentru o rata de conversie ridicata. Conform studiilor in domeniu, 70% din clienti vor abandona cosul daca procedura de plata online este complicata.

Practic, nu poti spune ca vanzarea este realizata daca clientul doar a plasat comanda, fara sa o plateasca. Nu numarul de comenzi asigura succesul unui magazin online, ci numarul de incasari.

Daca doresti sa asiguri un proces de plata simplu si fara probleme, iata cateva sfaturi utile pe care sa le ai in vedere:

Nu include prea multe campuri de completat, foloseste-le doar pe cele strict necesare pentru finalizarea procesului de plata.

Daca este necesara introducerea acelorasi date in mai multe locuri, asigura-te ca oferi posibilitatea de pre-completare a datelor, adica sa le preia automat din contul client, de exemplu.

Daca platforma ofera anumite facilitati, addon-uri sau plugin-uri extra care usureaza procesul de plata, achizitioneaza-le pentru ca vei ajunge la o rata de conversie mai mare.

Bineinteles, optimizarea procesului de plata nu este singurul factor care sa imbunatateasca rata de conversie, insa va contribui semnificativ si nu trebuie ignorat acest pas important.

3. Descrieri si preturi afisate clar si vizibil

 

Claritarea, originalitatea si simplitatea este esentiala atunci afisezi descrieri si preturi pentru produs. Pretul trebuie sa fie vizibil iar descrierea trebuie sa fie convingatoare si usor de inteles pentru orice categorie de utilizator.

 


⁉️ Stiai ca 81% din cumparatori fac cautari si comparatii inainte de a lua decizia de cumparare a unui produs? Preturile neclare reprezinta un sfert din cosurile abandonate. Atfel, obtinerea acestei informatii vizibile de la prima accesare a produsului este cruciala.


 

Descriere: aici exista o multime de factori de luat in considerare, insa cel mai important aspect este sa gasesti un echilibru intre profunzimea ofertei si accentul pe vanzare astfel incat sa-i starnesti dorinta de achizitie a clientului. Mai conteaza in descriere si elementele SEO, identificate prin cuvinte cheie relevante.

Preturi: nu discutam despre strategia preturilor si despre adaos, ci despre modul in care sunt afisate numerele. Fa-le proeminente, afiseaza atat pretul actual cat si cel initial in cazul in care ese vorba de o reducere, alaturi de un procent daca este posibil. In cazul in care este vorba de o reducere, asigura-te ca este extrem de evidenta! Nu uita sa calculezi costul de livrare produs, daca este sau nu inclus in pretul produsului.

 


⁉️ Stiai ca 44% din cumparatori abandoneaza cosul din cauza ca taxa de transport li se pare prea scumpa? Oferirea costului de transport gratuit si promovarea acestei facilitati impreuna cu produsular putea duce la obtinerea unui randament mai mare de vanzari.


 

4. Indemn la actiune (Call to action) proeminent

Acesta este butonul care converteste vizitatorii in clienti. De obicei, pe un site de comert electronic, acest buton are indemnul „Cumpara„.

Experienta unica a vizitatorului este un factor crucial in determinarea faptului ca da sau nu da click pe acest buton „Cumpara„. Exista insa mai multe aspecte de luat in considerare aici, decat simplu text afisat.

  • Foloseste un font si o culoare accentuata sau diferita fata de restul culorilor din site;
  • Experimenteaza aceste butoane de call-to-action prin implementarea lor in diferite zone ale site-ului si urmareste folosind diverse instrumente de analiza care functioneaa cel mai bine, care atrage cel mai mult vizitatorii care este cel mai accesat si de ce;
  • In cele din urma, in urma testarilor efectuate, plaseaza butoanele call-to-action in cele mai bune zone astfel incat sa le rafinezi utilizatea generala. Acest proces poate fi unul de durata si care necesita timp pentru a avea un rezultat corect.

Statul nostru pentru un magazin online astazi mic, insa cu vise marete pe viitor, care poate creste exponential de la o zi la alta, este sa acorzi atentie sporita tuturor elementelor aparent neimportante, sa perseverezi si sa imbunatatesti constant procesul de achizitie pentru o experienta cat mai buna a vizitatorului si sa te promovezi pe toate canalele online disponibile – este singura cheie a succesului online.

 

Lasa un comentariu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *