Email marketingul nu primeste la fel de mult atentie din partea antreprenorilor ca si promovarile pe motoarele de cautare sau pe retelele social media. Insa acest canal de promovare nu este de neglijat, pentru ca este o modalitate excelenta de a-ti dezvolta afacerea.

Totusi, inainte de toate, asigura-te ca orice email trimis in scopuri de marketing indeplineste conditiile de protectie a datelor si destinaratul s-a inscris intr-o lista in care este de acord sa primeasca notificari de la tine.

Fa categorii de clienti din lista de emailuri

Nu toti clientii sau potentialii clienti pe care ii ai in lista de emailuri sunt interesati de un anumit produs sau serviciu. Fiecare poate avea optiuni sau obiceiuri preferentiale. Asadar, este bine sa segmentezi lista in functie de interes, sporind astfel sansele de a deschide emailurile. O segmentare poate fi realizata inclusiv in functie de varsta, sex, geolocatie, pana la istoricul comenzilor si interesului fata de produse.

Nu folosi adrese de email ale clientilor inactivi

Daca sunt inactivi, inseamna ca nu mai sunt interesati de produsele sau serviciile tale, asa ca nu are sens sa irosesti timpul trimitand newslettere acelor categorii de utilizatori. Identificati persoanele care nu v-au deschis ultimele email-uri si le poti scoate din lista de newslettere, probabil nu mai sunt interesate de continut, dar nu s-au dezabonat.

Personalizeaza mesajele din emailuri

Conform studiilor, 75% din vanzarile generate din campaniile de email marketing sunt generate de emailuri personalizate. Astfel, in loc sa spui „Draga client„, poti sa ii spui direct numele. Combinand personalizarea cu segmentarea poti face cu adevarat ca un email sa fie de succes si sa atinga scopul dorit.

Asigura-te ca ofertele tale sunt cu adevarat interesante

In primul rand, trebuie sa apreciezi adevarata valoara a prodului sau al serviciului. Ai deschide un email care ofera o reducere de 5% la produsele proferate? Este un stimulent suficient?

Adesea, chiar si 10% s-ar putea sa nu fie suficient pentru a deschide un email sau pentru a stimula clientii sa ia actiune, deci o reducere substantiala ar trebui sa fie de 20% sau poate chiar mai mult.

Bineinteles, nu doar procentul are o contributie si nu este suficient intotdeauna pentru a stimula utilizatorul sa ia actiune, insa poti incerca diferite variabile pentru a identifica ce anume ii starneste pe clientii din lista ta sa faca achizitia.

Nu trebuie sa limitezi ofertele doar la reduceri procentuale. Poti incerca, de exemplu, livrarea gratuita sau beneficiul unui produs cadou sau gratuit. Important este sa gasesti formula care functioneaza cel mai bine pentru publicul tau tinta, in functie de nisa din care faci parte.

Foloseste indemnuri la actiune

Indemnul la actiune este una dintre cele mai importante caracteristici ale unui email dintr-o campanie de marketing. De ce? Pentru ca acesta este momentul in care ii vei convinge pe cititori sa faca click pe comanda. Apelurile la actiune trebuie sa fie relevante si sa defineasca modul in care cineva va beneficia daca va da click. Bineinteles, butoanele „call to action” trebuie sa fie vizibile si usor de accesat indiferent de dispozitivul de pe care face accesarea.

Pentru a vedea cele mai bune metode care functioneaza pentru afacerea ta, pur si simplu imparte lista in doua: trimite jumatate din email-uri intr-o versiune si cealalta intr-o alta maniera putin diferita si comparati rezultatele.

Marketingul prin email ramane un instrument puternic pentru companiile si afacerile de toate dimensiunile, astfel ca trebuie sa lucrezi constant la imbunatatirea continutului si strategiilor acestora pentru a avea rezultatele dorite.

Lasa un comentariu


Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *