Pentru a fi in topul cautarilor in Google dupa anumite cuvinte cheie, este nevoie de o strategie SEO puternica. Strategia SEO inseamna ca „vreau sa fiu pe primul loc dupa cautarea acestui cuvant cheie” sau „vreau sa fiu in primele pozitii atunci cand oamenii cauta acest produs sau serviciu„. Insa aceasta strategie functioneaza doar pentru site-urile foarte vechi, lansate inca din…2001-2005.

Site-urile actuale trebuie sa „munceasca din greu” pentru a obtine un astfel de rezultat. SEO evolueaza in mod constant, ca orice alta tehnologie. Iar comportamentul utilizatorilor si al antreprenorilor evolueaza odata cu acesta.

Anul 2020 a fost, fara dar si poate, anul afacerilor online. Astfel, noul an, 2021, este cu siguranta o provocare pentru specialistii in marketing online sa identifice schimbarile de comportament tehnologic si uman pentru a implementa tentintele SEO potrivite.

 

Scurt istoric SEO

De-a lungul timpului, motoarelor de cautare au fost menite sa redirectioneze eforturile SEO spre elemente mai simple din structura site-urilor, si anume spre continut. Algoritmul Panda a marcat in 2011 o schimbare semnificativa pentru SEO ce avea sa urmeze. A declansat, practic, un accent continuu pe calitatea si relevanta continutului, pe legaturile paginilor web cu alte detalii secundare.

Modificarile au fost menite, de fapt, sa stopeze cumpararea de link-uri si sa neutralizeze obiceiurile de tip „black hat” in mare voga pana la acel moment.

O alta mare schimbare in evolutia modului in care oamenii au inceput sa vizualizeze continutul a fost adoptarea la scara larga a smarphone-urilor si a tabletelor. In acel moment, continutul a trebuit sa se adapteze pentru a se potrivi noilor formate de dispozitive mobile. Au aparut si alte tipuri de informatii structurale, mai simple si mai intuitive pentru utizatori, precum informatia video, informatia digitala prin imagini sau audio.

Pe ce aspecte SEO 2021 sa ne concentram?

Rafineaza expresiile si cuvintele cheie – prin rafinarea cuvintelor cheie ne referim la intuitia pe care o avem in a identifica nevoia utilizatorului si ce ar cauta acesta pe motoarele de cautare, astfel incat sa fim cat mai aproape de nevoia lui. Anul 2020 a venit cu multe schimbari din toate punctele de vedere, astfel ca intentia clientilor s-a schimbat, cu atat mai mult cu cat impactul Covid 19 inca persista.

Concentreaza-te pe grupurile de cuvinte cheie – cauta variatii ale expresiilor care contin cuvantul cheie principal. Acest lucru ajuta la maparea continutului relevant al paginii. De exemplu, cuvantul cheie principal poate fi „suc natural„, insa din grup pot fi cautari de tipul „suc natural proaspat„, „suc natural de mere„, „suc natural online„, „suc natural de vanzare” etc.

Dezvoltarea unor grupuri de cuvinte cheie relevante pentru business-ul tau online poate evidentia idei pentru campaniile de marketing afisate in reteaua Google Search sau Google Display. Oportunitatea de a te folosi de reclame cu siguranta va ramane si in 2021, in ciuda scaderii cifrei de afaceri pentru unele industrii, din cauza pandemiei.

Avand in vedere bugetul redus din motive de precautie, se preconizeaza ca anul 2021 se va axa din punctul de vedere al strategiei de marketing mai mult pe cautari si afisari organice decat pe reclame platite – o strategie adoptata deja de multi antreprenori.

In acest sens, specialistii in marketing online si specialistii SEO cauta noi oportunitati de imbunatatire a pozitiei in motoarele de cautare prin optimizarea continutului si prin orice alte metode strategice.

Viteza de incarcare a site-ului – ramane un criteriu elementar pentru SEO 2021. Pot exista o serie de caracteristici pentru incarcarea lenta a paginilor site-ului web si trebuie sa faci tot ce iti sta in putinta pentru imbunatatirea vitezei de incarcare, pornind de la optimizarea imaginilor, modificarea la nivel de cod, upgrade-ul spre un serviciu de hosting ce asigura o viteza sporita. Pentru a analiza viteza de incarcare a paginilor web poti utiliza diverse tool-uri online gratuite care iti afiseaza timpul de incarcare optim sau scazut si recomandarile necesare. Pe scurt, viteza de incarcare a paginilor coreleaza cu modul in care site-urile sunt tratate pentru indexarea si afisarea continutului pe mobil in mod special.

Responsive – bineinteles, afisarea continutului pe dispozitivele mobile este un criteriu la fel de important, cu atat mai mult cu cat majoritatea utilizatorilor cauta acum mai simplu si rapid orice informatie sau isi fac cumparaturile online direct de pe telefon. Asta inseamna ca trebuie sa fii acolo atunci cand cineva cauta ceea ce poti sa ii oferi.

Criptare HTTPS – motoarele de cautare au inceput campanii agresive in favoarea criptarii https in urma cu cativa ani, astfel ca inca incurajeaza toti proprietarii de site-uri sa isi instaleze un certificat SSL pentru siguranta si securitatea datelor dintre browser si server. De altfel, consumatorii au invatat ca „lacatelul verde” din bara browserului inseamna ca este un „site sigur”, pe care il pot accesa cu incredere. Iti doresti  credibilitate, nu-i asa? Solicita acum furnizorului tau de hosting instalarea unui certificat SSL!

Continut constant – Google iubeste continutul nou si relevant pentru cititori, astfel ca daca ai un blog, un magazin online sau un site de prezentare, ar fi bine sa postezi constant in sectiunea de blog informatii utile despre serviciile sau produsele tale, astfel incat sa ajunga cat mai aproape de publicul tinta. Desigur, continutul trebuie impartasit si pe retelele de socializare aferente afacerii tale online, pentru a spori traficul pe site.

In sfarsit, tine evidenta a tot ceea ce ai implementat si urmeaza sa implementezi din punct de vedere SEO si analizeaza impactul peste minim 6 luni pentru a vedea daca rezultatele sunt pe masura asteptarilor.

De remarcat este faptul ca trebuie sa te prezinti in fata utilizatorului in mediul online cu o marca distinctiva de incredere, pentru a stabili o asa numita conexiune umana cu acesta, fie ea si prin continut scris, relevant, transparent, impresia primei pagini sau imaginile aferente de pe site. Iar o strategie SEO buna face parte din aceasta misiune. Asigurarea in permanenta ca ai o stragie SEO buna pentru afacerea ta online ajuta la sustinerea modului in care un consumator are incredere intr-un brand. Creeaza-ti propriul brand de incredere in mediul online!