Numele si sunetul unui domeniu web este primul care atrage atentia in cele mai multe cazuri, indiferent ca vorbim despre un website sau o adresa de email. Pentru ca un nume de domeniu web sa fie bun si sonor, exista diverse statistici si informatii despre cuvinte cheie relevante in functie de domeniul de activitate

Alegerea unui nume de domeniu strategic nu este doar o sarcina a celor care isi incep noi afaceri in mediul online. Pentru multi, decizia de a lansa un website vine dupa multi ani in care a functionat o afacere offline si au deja un brand creat pe piata. Motive de acest tip pot fi:

  • – ai functionat multi ani cu un magazin local si acum iti doresti sa te extinzi si in online, pentru ca piata este nedefinita;
  • – pur si simplu ai nevoie de o adresa de email personalizata pentru contactul cu furnizorii;
  • – ai primit o finantare care necesita si investitia intr-un website;

Indiferent de motiv, daca ai deja ani de experienta in business, te-ai gandit cum va fi strategia de promovare si intrare in mediul online cu acest business? Strategia este cruciala, deoarece traficul online, spre deosebire de traficul offline, este cel mai adesea canalizat printr-un motor de cautare, cum este Google.

Ce inseamna asta? Inseamna ca paginile site-ului trebuie sa fie foarte bine clasate dupa cautarea anumitor cuvinte cheie, in fata competitorilor, astfel incat sa genereze cat mai mult trafic pe site, ceea ce duce la vanzari mai mari. Acest concept se numeste SEO (Search Engine Optimization).

Concret, primul pas spre mediul online este alegerea si inregistrarea numelui de domeniu. Alegerea numelui de domeniu este o investitie strategica pe termen lung. Iata cateva sfaturi utile despre cum sa alegi un nume de domeniu bun, cu un impact SEO puternic, care sa genereze suficient trafic si sa genereze conversii relevante:

👉 Numele domeniului reprezinta marca

Indiferent de numele ales, acesta trebuie sa coincida cu sigla pe care o vei afisa in magazinul offline sau cu logo-ul pe care il vei pune pe website. De asemenea, numele domeniului trebuie reprezentant de estetica generala a website-ului.

👉 Alege un domeniu scurt, memorabil

Cu cat un nume este mai scurt, cu atat este mai simplu de tinut minte. Alegerea numelui de domeniu pe care iti vei construi afacerea este o investitie de termen lung. Astfel, este important sa te gandesti cum vei folosi acest nume in fiecare zi, cativa ani de acum inainte. Exista doar avantaje atunci cand numele de domeniu este scurt, unele chiar imprevizibile. Evita, de asemenea, pe cat posibil, orice semn distinctiv sau semne de punctiatie precum cratima sau alte simboluri. Numele de domeniu poate avea maxim 67 de caractere. Totusi, incearca sa il pastrezi sub 20 de caractere, ideal sub 10.

👉 Cumpara numele de domenii eronate

Pe langa numele marcii pe care l-ai ales, cumpara toate numele de domenii care ar putea fi tastate gresit sau cu anumite caractere neobisnuite, pe care sa le redirectionezi spre domeniul principal. Acest lucru ajuta la captarea intregului trafic, chiar si de la acele persoane care au inteles numele eronat.

👉 Foloseste psihologia lingvistica

Pentru a activa un nume de domeniu bun, foloseste o ortografie corecta – evita cratimele si incearca sa nu folosesti numere pentru inregistrarea domeniului. In general, ortografia ciudata poate speria utilizatorii, cu exceptia cazurilor in care exista deja o constientizare si o loialitate a brandului.

Practic, atunci cand alegi un nume de domeniu trebuie sa fii constient ca este o oportunitate prin care esti constient de modul in care oamenii isi vor asocia marca, atat in mod constient cat si inconstient. Pur si simplu incearca sa alegi un nume de domeniu simplu, in orice limba l-ai pronunta si totul va fi perfect.

👉 Alege un domeniu web ce ajuta SEO

SEO este esential pentru orice magazin online si pentru orice website in general. Acesta este modul in care vei genera trafic organic folosindu-te de motoarele de cautare. Pentru a maximiza potentialul SEO al domeniului, pur si simplu pastreaza-l simplu, unic, usor memorabil, relevant cu domeniul de activitate, care poate sa contina anumite cuvinte cheie relevante.

Desigur, relevanta unui website nu este determinata doar de numele de domeniu, ci exista multi alti factori care determina relevanta, precum calitatea site-ului, modul de incarcare si viteza acestuia, daca este sau nu responsive, daca are sau nu instalat un SSL pentru conexiune HTTPS, daca are SEO on page creat corect, daca are adaugat continut relevant, unic si constant si multe alte criterii.

In sfarsit, concluzionand, pe scurt, alegerea unui nume de domeniu potrivit afacerii tale este esential pentru succesul acesteia in mediul online. Prin urmare, asigura-te ca faci alegerea potrivita si cauta sfaturi si idei daca nu esti convins ca numele sau extensia acestuia sunt potrivite.

Lasa un comentariu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *