Expresia SEO on Page este folosita pentru a descrie toate elementele dintr-o pagina web care pot fi optimizate pentru a creste pozitia paginii respective in rezultatele motoarelor de cautare.
Elementele SEO on Page includ:
- Continutul paginii;
- Titluri si subtitluri;
- Cuvinte cheie;
- Imagini;
- URL-uri;
- Descriere meta;
Fiecare din aceste elemente are un impact asupra pozitionarii in clasamentul motoarelor de cautare si orice imbunatatire poate creste sansele ca o anumita pagina sa urce pe o pozitie mai buna in rezultatele cautarii.
Continutul paginii
Evident, continutul are un impact foarte mare in ceea ce priveste SEO pe pagina. Cel mai relevant lucru pentru SEO este sa ai continut relevant pentru cuvintele cheie pentru care doresti sa fii clasat.
De exemplu, daca cauti pe Google pantofi rosii, ai fi multumit sa deschizi o pagina cu pantofi negri? Nu. La acest lucru se refera optimizarea SEO pentru continutul relevant pentru utilizator, pentru a-i oferi informatia si continutul de care are nevoie.
Titluri si subtitluri
Titlurile si subtitlurile ii ajuta pe oameni sa inteleaga rapid despre ce este vorba in continutul paginii si acelasi lucru fac si motoarele de cautare. Din acest motiv, titlurile su subtitlurile trebuie sa fie relevante si sa reliefeze continutul paginii.
Intotdeauna, titlurile si subtitlurile trebuie sa foloseasca cuvinte cheie specifice, insa nu trebuie fortate, ci trebuie potrivite in mod natural.
De asemenea, asigurati-va ca subtitlurile folosesc etichele H corecte, cunoscute ca si etichete de antet. Titlul paginii ar trebui sa aiba H1, orice subtitlu ar trebui sa utilizeze o eticheta H3, H4, H5 sau H6, dupa caz.
Cuvinte cheie
Motoarele de cautare functioneaza prin potrivirea interogarii uui utilizator cu continut relevant de pe site. Cuvintele cheie sunt o parte importanta a acestui proces de potrivire.
Pentru a genera cuvinte cheie cat mai relevante, trebuie sa creati lista cu cuvintele cheie potrivite. Practic, trebuie sa va puneti in pielea celui care ar cauta produsele sau serviciile voastre. Puteti, de asemenea, folosi instrumente diverse precum Keyword Planner pentru a identifica cuvinte cheie relevante pentru continutul site-ului web.
Cuvintele cheie trebuie introduse pe paginile site-ului, in titlurri si descrieri. Amintiti-va, cuvintele cheie trebuie introduse in continut in mod natural, fara sa fie fortat exprimarea.
Nu creati pagini pe site care vizeaza acelasi cuvant cheie. Fiecare pagina trebuie sa aiba cuvinte cheie distincte.
Imagini
Imaginile relevante introduse pe site pot oferi un indiciu suplimentar motoarelor de cautare si utilizatorilor. Inainte de asta insa trebuie sa va asigurati ca optimizati aceste imagini.
Oferiti cel putin un titlu descriptiv imaginilor care, acolo unde este posibil, sa includa un cuvant cheie relevant si sa descrieti imaginea folosind o eticheta alt. Din punct de vedere tehnic, imaginile trebuie redimensionate pentru web, pentru a asigura functionalitatea si viteza optima de incarcare.
URL-urile paginilor
Adresa URL a unei pagini web este o alta sansa de a oferi utilizatorilor si motoarelor de cautare o indicatie despre ce este vorba in acea pagina. Creati URL-uri scurte si descriptive. De obicei, adresa URL este foarte asemanatoare cu titlul paginii.
Mai aveti nevoie de implementarea unui certificat SSL pentru conexiune criptata, de o viteza de incarcare rapida a paginilor web, de continut nou constant, relevant si unic, de pagini sociale si de un site responsive.
Urmand aceste practici SEO, in timp veti vedea rezultatele dorite si veti obtine trafic organic pe site, datorita pozitionarii mai bine paginilor in clasamentul Google.